راهنمایی دکترعصاریان


   کلاس سوم 2 دبیر: آقای آیتی
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 15579
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

>



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت


طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان راهنمایی دکترعصاریان و آدرس assarian-s2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» بازی و ریاضی
دوستان این ترفند ریاضی رو انجام بدین خیلی جالبه سن خودتون ضربدر  777 و بعد   

ضربدر 13 کنید بعد عدد به دست اومده رو دقت کنید عدد جالبیه برای دوستان هم دیگر هم


امتحان کنید




 

 



نويسنده : عارف لطفی خلف | تاريخ : چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بازی فلش:پیدا کردن حاصل جمع اعداد صحیح به روش ذهنی

مقدمه:
در دوره راهنمایی وقتی دانش آموزان با مفهوم
جمع اعداد صحیح آشنا شدند و بدست آوردن حاصل جمع رو با نوشتن راه حل مربوطه(روش قرینه یابی و مختصرنویسی) یاد گرفتند لازم هست که روش بدست آوردن حاصل جمع اعداد صحیح بصورت ذهنی رو هم یاد بگیرند تا بعدها در قسمت جمع اعداد گویا بتوانند بعد از مخرج مشترک گرفتن از دو کسر ، برای ساده کردن عبارت صورت آن کسر استفاده کنند.

درباره بازی:
طراحی این
بازی به منظور تقویت مهارت" پیدا کردن ذهنی حاصلجمع اعداد صحیح" در دانش آموزان دوره راهنمایی بوده است.
بازی حاصل جمع اعداد صحیح به روش ذهنیدانش آموز باید پاسخ هر جمع که از او خواسته شده را در بین دسته ای از گلها پیدا کند. بعضی مواقع برای پیدا کردن جواب در لابه لای گلها باید بگردد و بعد از پیدا کردن جواب روی آن دبل کلیک کند تا امتیاز مربوطه را کسب کند.

هر آزمون شامل 20 سئوال میشه و اگر دانش آموز پاسخ اشتباهی را انتخاب کند ،پاسخ صحیح به او نشان داده میشه.سئوالات بطور کاملاًتصادفی انتخاب میشوند و امکان حفظ کردن سئوالات نیست.
بازی در دو سطح معمولی و پیشرفته طراحی شده است که در سطح پیشرفته سه عدد صحیح با هم جمع میشوند.

برای جذاب تر شدن
بازی از رنگهای متنوع و افکت های صوتی و موزیک استفاده شده است.

امیدوارم مورد توجه دانش آموزان و دبیران ریاضی مقطع راهنمایی قرار بگیره
اگر پیشنهاد ایده یا انتقادی راجع به بازی داشتید در قسمت نظرات مطرح بفرمایید.
برای دیدن بازی و یا دانلود آن (با حجم170کیلوبایت) روی تصویر بالا کلیک کنید.



نويسنده : شایان محمودی | تاريخ : سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:یازی ریاضی بازی ریاضی بازی ریاضی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» افزایش مهارتِ دقت،تمرکز و هوش شما با یک بازی فلش

یادمه همیشه در مجله های جدول و سرگرمی که تابستونها میخریدم و حل میکردم از قسمت "اختلاف دو تصویر" خوشم میومد.حتماً تابحال دیدین آره؟! دو تاعکس بغل هم که همه چیزشون مثل هم بود مگر بعضی قسمتهای کوچولو که با زرنگی دستکاری شده بود.یادتون اومد؟

حتـــــــــــــماً یادتون اومده
بازی حرف گمشدهحالا با همین ایده یک بازی براتون ساختم.توی عکس هم میتونید ببینید. در دو قسمت چپ و راست حروف مشابهی قرار گرفته اند ولی در یکی از قسمتها یک حرف کمتره.شما باید اون رو پیدا کنید و با استفاده از صفحه کلید اون رو تایپ کنید و امتیاز بگیرید.
اندازه ی حروف، رنگ اونها، و محل قرارگیریشون فرق میکنه و این کار تشخیص حرف گمشده رو سخت میکنه پس باید دقت ، تمرکز و سرعت داشته باشید تا بتونید امتیاز لازم رو برای رفتن به مرحله بعد کسب کنید.
 
برای دیدن بازی و یا دانلود اون(با حجم110 کیلوبایت) روی عکس بازی کلیک کنید.


نويسنده : شایان محمودی | تاريخ : سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:بازی ریاضی , بازی ریاضی , بازی ریاضی , بازی ریاضی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» میدونستید به کمک ریاضی میشه ذهنیت افراد رو خوند!؟

 

نرم افزار ریاضی Read Opinion کاری از رهیار میدونستید به کمک ریاضی میشه ذهنیت افراد رو خوند!؟نرم افزار ریاضی Read Opinion کاری از رهیار
با نرم افزار ریاضی Read Opinion کاری از رهیار این حس رو تجربه کنید!

مقدمه: خیلی وقت بود که این برنامه نیمه کاره توی هاردم خاک میخورد و میخواستم کاملش کنم ولی حس و حالش نبود. تا چند روز پیش یه دوستی ناخواسته این رو به یادم انداخت و رفتم و کار نیمه تموم رو کاملش کــردم .که از ایشون هم تشکر میکنم.

معرفی برنامه:در این برنامه که واسه تون ساختم شما یک عدد دو رقمی دلخواه انتخاب میکنید و برای هر عدد شکلی بطور تصادفی توسط برنامه در نظر گرفته شده است که در هر بار آزمایش این شکلها عوض میشود.
بعد در انتها برنامه بطور هوشمند و بکمک الگوریتم ریاضی میتونه حدس بزنه که در ذهن شما کدوم شکل انتخاب شده!نرم افزار ریاضی Read Opinion کاری از رهیار
میپرسین چطوری؟؟ چی بگم والّا!!! شاید از برق چشماتون میتونه بخونه؟!نرم افزار ریاضی Read Opinion کاری از رهیار پس بهتره زیاد به مانیتور خیره نشین! یا عینک آفتابی بزنید!نرم افزار ریاضی Read Opinion کاری از رهیار
پیشنهاد میکنم خودتون این نرم افزار ریاضی کوچولو رو دانلود کنید و ببینید چطور میتونه همچین کلکی رو سوار کنه؟اگر فهمیدین لطفاً به ما هم یه خبر بدین.
حرف آخر: امیدوارم از این برنامه لذت ببرید و لحظاتی رو با اون سرگرم شوید.منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوستان عزیز رهیار هستم!نرم افزار ریاضی Read Opinion کاری از رهیار
نام نرم افزار:Read Opinion
حجم نرم افزار:۷۶۶ کیلوبایت
رده سنی کاربران: عمومی
دانلود نرم افزار:

برای دانلود اینجا کلیک نمایید

 



نويسنده : شایان محمودی | تاريخ : سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:بازی ریاضی , بازی ریاضی ؛ یاز ریاضی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بازی جذاب و فکری : جدول درهم برهم

بازی ریاضی جدول درهم برهمدر این بازی یک جدول 6در4 را مشاهده می کنید که در هر ردیف افقی آن یک تساوی ریاضی به صورت درهم برهم قرار دارد.مثلاً 28=4*7 به صورت 8=7*24 چیده شده است.

 شما باید با جابجا کردن هر کدام از بلوک های عمودی و در صورت لزوم چرخاندن آنها کاری کنید که در 4 ردیف جدول ,تساوی هایی درست ایجاد شوند.

راهنمای انجام بازی رو با فشردن دکمه  ؟ میتونید مشاهده کنید.

 در حال حاضر برای این بازی 10 مرحله طراحی کرده ام که از آسون به سخت می باشد.بعضی از مراحل ممکنه کمی سخت باشه.به همین خاطر بازی بطور هوشمند مرحله ای که توی اون هستید رو ذخیره میکنه تا اگر بعداً که اعصابتون اومد سرجاش و برگشتید به رهیار و  خواستید بازی رو انجام بدین دیگه مجبور نباشید از اول مراحل رو طی کنید.
ضمناً فایل فشرده بازی باحجم60 کیلوبایت رو هم براتون گذاشتم که میتونید دانلود کنید.
خراب رفاقتیم دیگه.


برای یا دانلود اون روی عکس بالا کلیک کنید.

 

 



نويسنده : یاسین باژن | تاريخ : دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» یک بازی فلش ریاضی:کدوم عدد بزرگتره؟

همونطور که در شکل هم می بینید بازیهای ریاضی رهیاردر این بازی یک عدد صحیح به شما معرفی میشود سپس 10 توپ که روی هر کدام یک عدد صحیح نوشته شده از طبقه ی بالا شروع به افتادن میکنند .وظیفه ی شما این هست که هر چه سریعتر توپهایی که عددشان از عدد معرفی شده بزرگتر است را پیدا کرده و روی آنها کلیک کنید و امتیاز بگیرید.

  هر مرحله سه دقیقه طول می کشد و هرچقدر سرعت عمل شما بالاتر باشد امتیاز بیشتری را کسب میکنید. هر انتخاب درست 10 امتیاز و هر انتخاب نادرست منفی20 امتیاز دارد.
این بازی به درک رابطه ی بزرگتری و کوچکتری بین  اعداد صحیح کمک میکند.امیدوارم اساتید و دبیران ریاضی اون رو به دانش آموزان خودشون پیشنهاد کنند.

برای یا دانلود آن با حجم 130 کیلوبایت روی عکس بالا کلیک کنید.

 


» به نظر شما جوابش چند میشه؟مطلب ارسالی ازAAB

 



نويسنده : | تاريخ : 15 مهر 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آموزش ریاضی سوم - بردار ها

مختصات:

برای مشخص کردن نقاط صفحه می توانیم دو محور عمود بر هم با مبدأ مشترک در صفحه رسم کنیم. این دو محور را دستگاه مختصات می نامیم.


ویژگی های صفحه مختصات:

 صفحه مختصات دارای ویژگیهای زیادی است. برای آشنایی شما با ویژگیهای زیبای این صفحه به روش زیر عمل می کنیم:

تصویری برای شما به نمایش در می آید، با دقت به عملیات انجام شده روی تصویر و تجزیه و تحلیل آن،       نتیجه گیری خود را بیان کنید. سپس روی قسمت (نتیجه گیری) کلیک کنید، و نتایج خود را با نتیجه نوشته شده مقایسه کنید. از آن جا که شما در نتیجه گیری ها به ما کمک می کنید. لذا، امیدواریم این امر باعث تثبیت یادگیری و گسترش مهارتهای شما باشد.

 

نتیجه گیری:

í هر نقطه واقع در ناحیه اول طول و عرضش مثبت است.

 


 

نتیجه گیری:

í هر نقطه واقع در ناحیه دوم طولش منفی و عرضش مثبت است.

 


 

در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
نويسنده : یاسین باژن | تاريخ : چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب